zaterdag 23 december 2017

Kerst.... en vrede.

Beste mensen,

 Kerstmis....

De laatste mijmering voor Kerst........
De stille doorbraak van een intense liefde voor de medemens, door de medemens, tijdens de kerstactie. Ik ben zo dankbaar voor alle hulp en meedragen. Ons team natuurlijk ook en al die mensen die we een stukje dragen, jij en wij... de donkere dagen van december door tot in het nieuwe jaar. Tot vandaag werd gewerkt en uitgegeven. De laatste pakketjes en de envelopjes vonden hun weg.....

Het is een zooi in het consuminderhuis maar er ontstond alweer een nieuw ingericht hoekje dank zij Carolien. Ze is autodidact en ik weet hoe dat is. Ik ben  gewend aan het feit dat mensen dit niet kunnen volgen want ik ben zelf zo. 

Carolien...ze was even dakloos en ze heeft nu een slaapplek in het sociaal pension tot ze een huisje heeft. We gaven elkaar het cadeautje van herkenning afgelopen dagen en het was goed te werken met dit lief zwaar getekend mens dat zich zo goed voelde in de waardering.... Hij die de sla laat groeien stuurt mensen en gebeurtenissen op ons pad........... we hoeven ze alleen maar te zien...ze aan te raken in hun mooie deel en zie....hoeveel moois ontstaat...

Natuurlijk is het niet gelukt nog een menu op de mijmering te zetten en dat moeten jullie me maar vergeven....Ik stop een weekje met mijmeren en schrijven tot begin januari.....Even los van alles en terugkomen bij mezelf is hard nodig....

Ik wens jou en je familie fijne Feestdagen... liefde geluk en gezondheid!.....Gewenst zijn en nodig zijn bij geliefden, iemand die er voor je is. Als dat niet zo is...haal dan de herinnering terug van hoe het was. Ik hoop dat je geluk vinden kan met er te zijn voor de medemens...dat doet zo goed.... en nogmaals dankjewel... oneindig maal dankjewel....

Liefs

Annemiek
 
 
Mijn Vrede…..
 
Vrede…zijn de lichtjes die ik aan mocht steken,
In jouw en daarmee in mijn hart.
Waardoor we beiden verder konden,
Want gedeelde is halve smart…
 
Vrede is een fietstocht op mijn flyer
Naar plekjes van lang gelee,
Het heuvelland in al zijn schoonheid,
Nam ik in herinnering mee…
 
Vrede is de troost van moeder aarde,
En een stroom verworven energie en kracht,
Door zaaien en oogsten in mijn moestuin,
Groente… en voedsel voor mijn hart.
 
Vrede is iemand zien groeien in eigenwaarde,
Grip op leven na wellicht een tijd van leed,
Doordat  ik je de juiste weg kon wijzen
Omdat ik daar eens …ook bent geweest.
 
Vrede…je kan het nergens kopen,
Het zit soms in een simpele speltboterham.
Het zit in geven… omarmen en delen,
Misschien wel de reden waarom je op aarde kwam….
 
Annemiek