zondag 2 november 2014

Mijmering 166 op de valreep taartje van Minou...

Beste mensen,

Het is altijd goed even stil te staan en na te denken
hoe we ons gedragen en hoe het ons daarbij vergaat.

Zie mijn leventje....
Annemiek.



166 Consumindermijmering 2 november 2014.
Tip.
We kennen in Limland de koekjeskoek met koffie/mokka crème. Een variatie daarop komt van Minou en wil ik op de valreep van een vrije midweek met jullie delen.
Ingrediënten:
2 pakken goedkope biscuitjes
custard
suiker
cacao
2 eieren
1 liter melk
pakje blue band ( 250 gram)

Werkwijze:
Melk koken en in een deel van de melk 4 flinke eetlepels custard mengen met 6 eetlepels suiker omroeren. Bij de kokende melk en enkele minuten al roerende aan de kook houden. Resultaat een dikke custard.

De margarine smelten in een pannetje ( niet bruinen)

In een kom 2 eieren mengen met 2 eetlepels cacao en 6 eetlepels suiker. De gesmolten boter toevoegen.

Op de bodem van een springvorm koekjes verdelen. Bij open plekjes stukjes koekjes leggen. Dan een laag custard en weer koekjes. De cacao/boter en weer koekjes.

De laatste custard.... weer koekjes en tot slot de laatste cacao. In de koelkast laten opstijven.......


Mijn leventje.....
Ik ga even een midweekje weg van de snelweg. Even niets moeten en wat schrijven aan mijn vierde of vijfde boek. ( Ik ben er twee tegelijk aan het schrijven. ) De boel de boel laten en het consuhuis in vaardige handen kan wel even zonder mij. Vrijdagavond kom ik even boven water om een consuminderkring te geven en ben weer weg tot zondagavond. Dan zal ik mijmering 167 schrijven en doorsturen.....

Met hartelijke groet

Annemiek