woensdag 18 juni 2014

Mijmering 95... gevulde bloemen

Beste mensen,

Veel mensen kijken over het kleine dagelijkse geluk heen
terwijl ze met grote wazige ogen

naar het grote geluk zitten uit te kijken.....


Annemiek
 
95 Consumindermijmering 2014.
 
Tip.
Hoe rijk zijn we met courgettes in de tuin van zelf geteeld zaad van vorig jaar. Allemaal gratis en voor niets van ma natuur...
En terwijl de klant oranje voedsel koopt in de super schenkt ma natuur wat oranje blommen......Je hoeft ze alleen maar te zien....
 
Gevulde bloemen gaan we maken en dat begint met een halve liter biologische volle yoghurt ( of de goedkopere versie) in een filterzakje op een houder uit te laten lekken. Zet de houder maar op een beker en zie....na enkele uren is de yoghurt een dikke substantie geworden. Dat is de start van kruidenkaas.
Pluk uit je tuin wat tijm of bieslook. Ik ging voor tijm en wat basilicum fijngeknipt. Peper/zout erbij en alles mengen. De kaas in een spuitzak in de koeling.
 
Aan de courgette plant zitten mannelijke en vrouwelijke bloemen. De mannen hebben steeltjes en de vrouwen vruchtbeginsel. De vrouwen laten we courgette baby'tjes  maken en de man gaat in de olie want hij heeft zijn werk gedaan...nou ja laten doen door de bij op de foto, die na het bezoek bij de man de vrouw is gaan bevruchten. Ik stond erbij en keek ernaar....
leuk af en toe die planten seks te aanschouwen.......
 
Terug naar de kaas. De bloemen worden volgespoten met kruidenkaas en met een rankje van de courgette plant dicht gebonden. Het lukt mij ook met mijn vergroeide handen dus bij jou zeker.....
 









 
 
 
 
Er werd een beslagje gemaakt van zelfrijzend bakmeel, snuf zout een ei en wat water of melk. Je kan

ook bloem met bakpoeder nemen.
Het beslag moet zo dik/dun zijn dat het om de bloem hecht. ( zie foto) proberen maar....
 
Zonnebloemolie in een klein pannetje opzetten op het gas en verhitten. De bloem door het beslag slepen en keren. Leg maar in de hete olie die bloem en schroeit het beslag jasje de bloem met inhoud dicht....
 
Er was wat beslag over en heb ik een kleine courgette in schijfjes gesneden door het beslag gewenteld en ook in de olie gebakken.......
 
Helemaal in de oranje bloem sfeer zijn oost Indische kersblommen geplukt en gevuld met kruidenkaas rozetjes.
Leuke borrelhapjes in drievoud.......serveer er maar knapperig stokbrood schijfjes bij.
Enne een glaasje wijn?
 
Mijn leventje....
Ik kijk zelden voetbal alleen belangrijke wedstrijden en dan doe ik de afwas er tussendoor. Ik heb in het verleden te lang naast een afstandsbediening gezeten die aan een meneer vastzat denk ik en prachtige zomerdagen teloor zien gaan voor de buis. Ik heb niets met de buis en dat begon al toen mijn vader de kristallen asbak begeleid door een krachtterm door het beeld pleurde bij een voetbalwedstrijd die “de mannen” niet naar behoren speelden volgens hem. Ik heb toen met mijn vuist voor mijn mond op de plee zitten lachen....want ik zag de humor er wel van in en moeder zeker niet.........Die ging dan jankend op de brommer “terug naar huis.” Ze bleef bij dergelijke calamiteiten een uurtje of zo weg...meestal gevolgd door een bezoek bij de friettent en vader zette een langspeelplaat op van de Mastreechter staar. We moesten elkaar dan niet aankijken want vervielen in een lachstuip. Hij deed dan gemaakt autoritair door me te commanderen koffie te zetten. Tja....van mijn vader leerde ik gevoel voor humor zelfspot en muziek en van mijn moeder stress eten vrees ik. Alleen ga ik niet achter de krekette aan maar de gevulde gefrituurde blommen.....
Het kan verkeren....
 
Annemiek.